vineri, 6 martie 2009

Because I love ... September.


Intotdeauna m-am declarat o indragostita convinsa de piesele slow, cu accente jazz, sau in orice caz, de tot ceea ce romanii nostri numeau prin anii '90 "blues" [de fapt, genul muzical "blues" e total diferit fata de ceea ce numeam noi "blues" pana mai ieri, iar unii dintre noi -chiar si azi:p]. Ideea este ca, odata cu revenirea frumoasei Kylie Minogue in atentia noastra, prin 2000-2001, cand s-a reinventat si re-lansat cu piesa "Can't get you outta my head", au inceput sa-mi placa foarte mult piesele cu accente "electro", efectiv ca sound. Multe dintre aceste piese, trebuie sa recunoastem, au un sound care te duce cu gandul la optimism, speranta, fericire... Si cum genul "electro-pop" nu a intarziat sa ia nastere, Kylie fiind numita Regina acestui gen muzical, am inceput sa ascult cam tot ceea ce inseamna "electro-pop". Pana sa ma dezmeticesc eu bine in ceea ce priveste acest gen, a aparut in 2004 in Romania si albumul semnat September, cu acelasi nume. Lucram pe atunci la Radio Dorna, si aveam emisiunea mea...

Tin minte si acum..inca de la primul single, "La la la (Never give it up)", am ramas surprinsa pozitiv, si imi venea sa dansez in cabina de emisie, si oriunde ma aflam, cand ascultam aceasta melodie. Cum pe atunci, nu eram atat de pasionata de internet, ma limitam doar la a presupune: cine o fi September? Or fi mai multi in formatie? De unde sunt..etc... Apoi am primit la radio si cel de-al doilea single September auzit in Romania, "September all over", dar cel de-al treilea EP din cariera September. De abia atunci am aflat ca minunata solista se numeste Petra Marklund, si e originara din Stockholm, Suedia. Ba mai mult, am avut surpriza sa constat ca e doar cu 10 zile mai mare ca mine. Adica are 24 de ani...? Si eu care sincer credeam ca are vreo 30. Petra nu arata deloc rau, insa machiajul o face sa para mai matura.

Spre deosebire de discul single precedent, September All Over s-a bucurat de succes în rândurile fanilor, reuşind să obţină poziţia cu numărul opt în clasamentul oficial din Suedia. În regiunea Scandinaviei, piesa a obţinut difuzare slabă la posturile radio, nereuşind să intre în ierarhia celor mai difuzate piese. În România, in schimb, melodia a ajuns până pe poziţia cu numărul 14.

September a stat în umbră pînă la ieşirea pe piaţă a noului album, numit In Orbit. Acesta a fost produs în prima parte a anului 2005. Toate piesele au fost produse de Jonas von der Burg şi scrise de Jonas von der Burg, Anoo Bhagavan şi Niklas von der Burg, excepţie făcând melodiile "Flowers on the Grave" (scrisă de Steven Elson şi Dave Stephenson) şi "Midnight Heartache" (scrisă de Jonas von der Burg, Anoo Bhagavan, Niklas von der Burg, Donna Weiss şi Jackie de Shannon.

Cele cinci single-uri extrase de pe album: Satellites, Looking For Love, Flowers on the Grave, It Doesn't Matter şi Cry for You au ajuns rapid hituri în Suedia şi au reprezentat modul în care Petra Marklund a devenit cunoscută în Europa. Pentru a promova albumul, September a concertat deseori în Rusia, China, Statele Unite şi Europa, muzica sa devenind mai apreciată de ascultători.

Cry for You a devenit rapid un hit în Europa, câştigând poziţii importante în topuri şi este considerat, după "Satellites", cea mai de succes melodie a Petrei Marklund. În Suedia, piesa a obţinut locul şase în topuri, în România poziţia cu numărul zece, în Olanda locul patru, iar în S.U.A., în cadrul Billboard Hot Dance Airplay prima poziţie. În prezent, "Cry for You" ocupă locul 927 în topul celor mai de succes melodii din toate timpurile. Piesa a fost inclusă pe compilaţia Ultra:Weekend 3.

La data de 20 iunie a anului 2007, September lansa în avans un single, intitulat "Can't Get Over". În luna septembrie a aceluiaşi an a început comercializarea noului album discografic al artistei, numit Dancing Shoes. Acesta reprezintă cel de-al treilea album din cariera sa, pastrand acelasi stil electro-dance-pop.

Pentru a promova albumul, September a început un nou turneu european, compus din mai multe serii de concerte dispuse în câteva ţări. În România, cântăreaţa a susţinut şapte concerte în oraşele mari ale ţării, printre care si Iasi, unde a concertat in Pub 25, pe 9 noiembrie 2007. Datorită succesului obţinut de melodia "Cry for You" în regiunea Ţărilor de Jos, September a semnat un contract cu casa de înregistrări Silver Angel Records. La scurt timp a început comercializarea unei compilaţii numită "Dancing in Orbit". Pe aceasta sunt incluse nouăsprezece melodii lansate anterior de către Marklund. Compilaţia este comercializată numai în Belgia şi în Ţările de Jos.

Intotdeauna m-am intrebat de ce solista i-a ales numele de scena " September", dar de abia acum mi-a traznit prin minte raspunsul... e nascuta pe 12 septembrie 1984...septembrie..september... pai bine, si daca eu decid sa -mi fac formatie, fiind nascuta tot in septembrie, ce nume o sa mai imi pun? :P

Am scris despre September nu doar pentru ca o admir pe Petra ca si voce, sound al pieselor, si look. Am scris despre September pentru ca imi trezeste amintiri frumoase dintr-o vreme in care eram destul de mica pentru lumea asta mare, chiar daca aveam vreo niscaiva 19 ani. Si scriu despre September, pentru ca recent am descoperit piesa, deja destul de veche, "Beacause I love you", de care pur si simplu m-am indragostit, si vreau sa i-o dedic sufletului meu pereche in aceasta viata, alintat Bocanila. O piesa care aduce a ... stilul Kylie Minogue, dar ...cu personalitate. Enjoy!You say that you love me
We both know you don't mean it every day
But somehow you got me
So I'll put up with anything you say

Because I love you
I'd rather be with you whenever
Than without you all the time
And I will forgive you whatever
Just to say that you are mine

I love you, do you love me
When tomorrow comes I guess we'll see
When I push in, you pull out
But you still need me

Yes, I do,
Yes, I do,
Yes, I do,
Yes, I do now...

Niciun comentariu: