miercuri, 20 ianuarie 2010

Conexiuni de ...fier sau cum am.."sfeclit-o".


Intr-o, sper, bine-meritata pauza, in care am incercat sa dau o raita pe afara si sa ma aerisesc, m-am trezit ca nu pot sa ies din casa din cauza unei ameteli stupide. Dragi concetateni, este prima oara in viata mea cand experimentez la un astfel de nivel, o anemie, ce parea pana acu cateva zile, o anemie simpla...o carenta de fier. Mesajul meu pentru voi este sa nu luati in deradere astfel de probleme de sanatate. Cand simtiti ca nu mai vedeti decat ceata in fata ochilor, cand stressul si rutina zilnica isi spun cuvantul, deconectati-va de la "aparatul cotidian". Pur si simplu, luati-va o "day off", cum zice americanul. Consumati zilnic un pahar de suc de sfecla, luat dimineata pe stomacul gol...am auzit ca face minuni si deja incerc si eu acest tratament. Nu-ti trece pe loc, dar e un leac sigur ce combate pana si leucemia si orice alt tip de cancer.

Eu am ajuns sa ma intreb unde e Catalina, fata aceea "isteata, puternica si hotarata" (dupa spusele mamei din Suceava)....Sunt factori si factori care te fac sa nu mai fi stapan pe tine si nu vreau sa intru in detalii....Tot acei factori sunt cei care iti determina lipsa de sanatate sau cel putin, anumite reactii anormale ale organismului. Mecanismul meu de aparare este dat peste cap si nu spun asta ca sa ma plang, ci spun asta ca sa vad postarea mea si peste cateva zile si tot sa lupt, sa lupt pana imi revin din toate punctele de vedere.

Nu credeam ca imi va fi greu. Si tocmai mi-a venit in minte o conexiune: cand eram o fata de fier...cand eram mai dura, si luam lucrurile mai simplu, dar luptam pentru ceea ce vroiam, cand imi mergea mintea repede si faceam conexiuni si ma combateam in idei cu altii, si imi sustineam ideile pe baze reale, cand traiam prezentul si nu ma lamentam de nimic, cand micile minciunele nu ma dureau si nici nu ma afectau, cand zambeam din toata inima si pentru toata lumea cu aceeasi vitalitate si gingasie - ei bine, atunci si sanatatea mea era de fier. O fata de fier cu o sanatate de fier. Atunci aveam si sufiecient fier in organism si nu aveam anemie. Am ajuns sa cred ca anemia se instaleaza la oamenii care isi pierd, treptat, increderea in ei insisi si apoi in intreaga lume. Atunci cand isi pierd esenta, si se complac in detalii multe si...nesemnificative. Atunci cand isi pierd....taria de caracter.

Intocmai "ametitilor" care mai asculta un Gutza la birt, mai scapa cate o snoava pe sub mustatile imbibate cu acool, si pentru care sintagma: "Viata-i scurta. Hai sa mai bem un paharel" este ghid in viata, intocmai asa, vin si eu cu o sintagma pentru anemici: "Hai sa mai bem cate un paharel de suc de sfecla!"

Cobaltz!

Un comentariu:

Unknown spunea...

cand dau urzicile .. sa gatesti urzici.. si ele contin fier... sau daca nu.. produsele medicamentoase.. insanatosire grabnica