joi, 22 ianuarie 2009

Ambasadorii Unirii

Cei care imi citesc blogul m-au intrebat despre ce o sa vorbesc in noua mea postare. Mai mult, am avut parte de o "paruiala" virtuala, pentru ca blogul meu se vrea a fi o intalnire a cititorului cu, citez din mine, toata muzica buna si nemaiauzita [in Romania, fireste], dar iata ca eu mi-am inselat cititorii si am postat poezioare si chestii proprii si personale. Rusine sa -mi fie, si totusi, nu. Pentru ca si Mircea Badea vorbeste cate vrute si nevrute pe blogul lui, dar iaca mai strecoara si o audienta din cand in cand. Si bine face. Cu permisiunea dvs., vreau sa mai postez si eu lucruri pe care le vad in trecerea mea prin viata asta, si care ma impresioneaza intr-un mod sau altul. Asa ca astazi am sa vorbesc despre unul dintre ele.

De cand locuiesc in Iasi, si sper ca nu forever [asta simt, asta spun], nu m-a atras orasul asta niciodata cu nimic. De cand sunt in mass-media, si am avut nenumarate ocazii de a cunoaste oameni noi, si intamplari fascinante, simt ca Iasul merita macar sa -i mai acord o sansa. De ce? Pentru ca mai exista oameni care vor si pot sa schimbe ceva.

Ma uit la copiii din ziua de azi... prescolari, scolari, liceeni... si cateva cuvinte ii caracterizeaza pe majoritatea dintre ei: proasta-educatie, dezinteres, fitze, lipsa de bun simt. Imi pot sustine fara probleme afirmatiile, pentru ca nu poti sa vii si sa-mi spui ca n-ai vazut cum unul de 18 ani o bate pe una de 16 drept in fata colegilor, nu poti sa vii si sa-mi spui ca nu stii ca profesorii se dezbraca la bustul gol in fata elevilor, isi mai scot o curea, mai fac un dans din buric, si cu atat mai mult nu poti sa imi spui ca nu stii cate cazuri de exmatriculari din diverse cauze exista in tara noastra. Sunt curioasa cati dintre elevii patriei noastre stiu sa-ti cante macar o strofa din imnul tarii lor. A, o sa-mi spui ca exagerez. Bine, atunci. Spune-mi cati elevi stiu exact ce se intampla pe 24 ianuarie, si ce e cu Cuza asta, de vorbeste toata lumea despre el, zilele astea.

Si aici intervine doamnisoara Lacramioara Iordachescu, inspector de specialitate, pe care o felicit pentru initiativa. Pot sa-ti spun ca d-ra Iordachescu are la activ multe astfel de initiative, dar aceasta mi se pare de departe printre cele mai bune. Mai concret despre ce este vorba? Dumneaei a lansat initiativa "Ambasadorii Unirii", un eveniment care se va desfasura in zilele de 23 si 24 ianuarie, si care este strict legat de sarbatorirea celor 150 de ani de la Unirea Principatelor Romane.
Era de asteptat ca ISJ si o parte, cel putin, din scolile iesene sa organizeze evenimente legate de 24 ianuarie. Dar hai sa-ti spun ce mi-a placut.

Scoala BP Hasdeu in parteneriat Inspectoratul Şcolar al Judeţului Iaşi, Primăria Iaşi, Palatul Copiilor Iaşi, Colegiul Naţional „ M.Eminescu”, Colegiul Naţional de Artă „ O.Băncilă”, organizează în perioada 23- 24 ianuarie 2009 prima ediţie a manifestărilor consacrate zilei de 24 ianuarie sub genericul Ambasadorii Unirii. Initiatorul proiectului, inspectorul de specialitate Lacramioara Iordachescu spune ca acest eveniment are, pe langa incarcatura istorica si emotionala, rolul de a ii face pe tineri sa se implice mai mult in astfel de activitati, dar este si o maniera benefica pentru acestia de a se cunoaste mai bine intre ei. Adica, mai pe scurt, sa se invete si ei sa se implice si sa se integreze in comunitate nu prin tampenii si prostii, ci printr-un exercitiu si o practica patriotica. “ Iasul devine pentru 2 zile capitala tarii, iar elevii - ambasadori ai unirii. Asa cum americanul vibreaza la auzul imnului tarii sale, asa vor vibra si tinerii nostri cand vor vizita mormantul lui AL.I CUZA de la biserica 3 Ierarhi”, mai spune Lacramioara Iordachescu. Si inclin sa-i dau dreptate. Chiar daca americanii dau de foarte multe ori senzatia ca le lipseste educatia si bunul-simt, niciodata nu o sa te astepti de la un american sa nu cunoasca in intregime imnul tarii sale, si sa nu-l intoneze ori de cate ori are ocazia. Ba mai mult, exista un stegulet arborat la fiecare casa de american. Pe cand la noi, am observat de multe ori cu stupoare, ca elevii nostri fac, pe romaneste misto de imn, si iau in deradere orice activitate cu caracter patriotic. Dar sa ne intoarcem la manifestarea de maine si poimaine. La aceste activităţi participă şi delegaţii ale unor colegii renumite din ţară- Colegiul Unirea din Focşani sau Colegiul “Ştefan cel Mare” din Suceava. Manifestările se vor deschide vineri, 23 ianuarie 2009, la ora 19.00, la Palatul Copiilor. Pe 24 ianuarie se vor vizita Muzeul Unirii, Biblioteca Judeţeană “Gh.Asachi” şi biserica “Trei Ierarhi”, unde, la ora 12.00 se va depune o coroană de flori la mormântul lui AL.I.Cuza. Intre orele 14.00-18.00 participanţii se vor deplasa la Ruginoasa, la un pelerinaj la Palatul lui Al.I.Cuza.

Eu una nu pot decat sa sper ca astfel de activitati sa mai aiba loc, iar elevii sa simta nevoia de participa, sa faca asta din placere si nu din obligatie.

Niciun comentariu: